DC-PLUS levert huishoudelijke diensten aan gezinnen in de regio Hasselt, Limburg. Welkom, beste lezer.

donderdag 30 september 2010

Papieren of elektronische dienstencheques?

Dienstencheques bestaan in twee versies: papieren en elektronische. We krijgen geregeld van klanten de vraag naar wat het handigste is. Daar past een genuanceerd antwoord bij.
Veel hangt af van de ervaring die klanten met elektronische communicatie hebben. Een paswoord, een navigatiebalk, een elektronische portefeuille ... het zijn begrippen die niet vreemd in de oren mogen klinken. Ontbreekt deze elementaire kennis van internetverkeer, dan is het zeker af te raden om met elektronische cheques te werken. Wat ons wel opvalt: gebruikers van elektronische cheques laten zich rapper verrassen door een lege portefeuille. Ze hebben het soms niet door dat er niks meer in voorraad is.
Papieren cheques hebben het voordeel dat ze tastbaar zijn. De laatste cheque uit de envelop, dat valt op. Klanten kunnen ook effectief - als bezegeling van de poetsbeurt - een pakketje cheques overhandigen. Handje contantje!
Voor de huishoudhulp is er ook verschil. Papieren cheques moeten nog aan de werkgever bezorgd worden. Opsturen? Binnenbrengen? En zeker niet kwijtraken! Een (kleine) kopzorg meer. Bij elektronische cheques volstaat het dat ze de prestatie doorbelt naar Sodexo, overigens via een gratis nummer. Eenmaal dat gebeurd is, is er geen omkijken meer naar.
Bij DC-Plus zitten we aan 42% elektronische, en we zien dat aandeel langzaam groeien. We hebben een lichte voorkeur voor de elektronische, maar het is uiteindelijk steeds de klant die hierover beslist. Beide versies blijven welkom.

Geen opmerkingen: